Név |
Hozzászólás |
975) |
|
Igazság Vágy |
|
Hely: Budapest |
|
Szombat, 12. Október 2013 14:29
Hallgassátok meg az alábbi, a médiákban ritkán sugárzott dalokat, és hasonlítsátok össze BRÓDY János nótáival:
East: a szerelem sivataga
Hobo BB: Közép európai b
Bojtorján-Géczi Erika: Úton vagyok
Kovács Kati: Várlak
LGT: Érints meg
erga:
Biztos helyes/értelmes dolog dalokat összehasonlítani egymással?
|
iv:
Erga!
Hogy érdemes-e összehasonlítani dalokat?
Mielőtt megeszel egy barna rudacskát, megszagolod-e, hogy a kolbászhoz, vagy a kutyagumihoz hasonlít inkább?
Az összehasonlítás, az érték és a selejt különválasztásának eszköze.
Aki ellenzi az összehasonlítást, az szeretné az értéket összemosni a selejttel.
(Bocs, a másik beírást nem neked, hanem Jutkának szántam.)
|
|
974) |
|
jutka |
|
Hely: - |
|
Szombat, 12. Október 2013 02:48
IV!Tudod Te valójában,hogy készül egy lexikon válogatás:aki időben leadja a róla szóló anyagot az belekerül, aki nem, az majd a következőben szerepel!
Könyvírás más, mert ott az író viszi a bőrét a vásárra, ha nem jó alanyt és témát választott bebukja! Szerencsére Vámos Miklós mindig jól választ!
Egy jól működő szerzőpáros esetében nem tesszük mérlegre, hogy ki mennyiben járult hozzá a sikerhez!
Olvasd el újra, amit írtál, néhány bejegyzéssel alább!
Ezerszer elmondtuk már, hogy Bródy szerzői estjei, mint egyfajta stand up műsorok önálló műfajként tekinthetők, ezért sem tudom, hogy miről is vitatkozunk?
|
973) |
|
erga |
|
Hely: - |
|
Péntek, 11. Október 2013 18:38
"A szerzőpárosból, Levente a zeneszerzéssel, hangszereléssel, énekhanggal, vagyis egyértelműen hangsúlyosabban járult hozzá a közös sikerhez."
Aztán miután szétváltak, mégis Tini lemezei járultak hozzá "egyértelműen hangsúlyosabban" a tisztelt közönség ellátásához, hozzátéve, hogy Leventét is géniusznak tartom.
"De van az a szint, ami alatt már az átlagfül számára fájó"
Van, de semmi köze Tinihez.
iv:
Kedves Erga! Hálás lennék, ha mondanál két kimagasló, Tini által előadott dalcímet, állításod igazolására.
|
iv:
iv:
Bródy János honlapja
Életút
Bródy János a maga szerénynek mondott előadói képességeivel is ...
Mentler Krisztina
|
erga:
Mit tehetnék érted, Földvár felé félúton. Bár igazából bármelyik dal említhető, amit ő ad elő, a szerző pontosan tudja, mi illik az előadóhoz.
|
v.h.:
erga!
Nana! Nef elejtsük el Levente hozzáállását az "ikeralbumhoz", és azt se, h a Végtelen úton mellett elég nehéz lett volna rosszabb albummal kijönni:) és nem a szövegek voltak gázak, hanem leginkább a hangszerelés.
Persze vannak, akiknek az a kedvencünk:)
|
|
972) |
|
jutka |
|
Hely: - |
|
Csütörtök, 10. Október 2013 03:22
Kedves IV, Nem vitatkozom a Könnyűzenei lexikon sorával, mert igaz, amit Leventéről ír!De az is igaz, hogy Bródyról, mint a magyar pop és rock kultúra meghatározó egyéniségéről már könyvet is írtak.Talán az sem véletlen, hogy minden idők egyik legsikeresebb szerzőpárosa a Szörényi Bródy.
Az első bekezdésedben pedig önmagaddal kerülsz ellentmondásba,mert nem vitatod, aztán mégis megkérdőjelezed.Amúgy az énekhangra like kicsit, nagyon kémia, van akire így, másokra úgy hat!
iv:
Magasztaló és gyalázkodó könyvet is lehet írni bárkitől, talán még rólam is. Csak pénz és kapcsolat kérdése. Egy lexikon azért valamivel tárgyilagosabb, összehasonlítóbb.
A szerzőpárosból, Levente a zeneszerzéssel, hangszereléssel, énekhanggal, vagyis egyértelműen hangsúlyosabban járult hozzá a közös sikerhez.
Ha konkrétan megírnád, mit találsz ellentmondásnak, talán tudnék védekezni ellene.
Az énekhang egy szintig valóban viszonylagos. De van az a szint, ami alatt már az átlagfül számára fájó, visszatetsző, vállalhatatlan, szégyenletes, önégető.
|
|
971) |
|
erga |
|
Hely: - |
|
Szerda, 9. Október 2013 20:26
Kedves IV, túldimenzionálod az intonáció pontosságának szerepét. A helyzet az, hogy ez a műfaj pont nem erről szól, sokkal inkább arról, hogy az adott hang kifejező-e. Ebben a versenyszámban viszont alig van Tiniénél jobb Magyarországon, és mondom ezt úgy, hogy nem vagyok klasszikus értelemben vett "elvetemült rajongó", csak tisztelő és követő. Alapvetően értem a problémádat, értem, hogy mi motivál az ide történő írogatásra, de meg kell értened, hogy attól még, hogy kiválasztasz egyetlen értékelési szempontot, ötmillió másik is létezik, és azok is megérnének pár misét.
iv:
Bródy János honlapja
Életút
Bródy János a maga szerénynek mondott előadói képességeivel is hitelesen és mindenki által érthetően fogalmazta meg nemzedékének álmait és csalódásait, és első felvételeinek népszerűsége következtében hamarosan a hatóságok által gyanakodva figyelt és a hivatalos kultúrpolitikusok bánatára közkedvelt szereplője lett az ifjúsági klubok hálózatának.
Mentler Krisztina
|
|
970) |
|
Igazság Vágy |
|
Hely: Budapest |
|
Szerda, 9. Október 2013 18:34
Próbáltam összegyűjteni minden idők száz legjobb dalát. Négy Illés, négy Fonográf, hét Koncz fért bele az ötven magyar (a többi külföldi) számba. Ezen csúcszenék zenéjét jórészt Levente, míg szövegét általában Tini írta. Nem találtam Tini által szerzett és énekelt csúcszenét. Segítsetek.
v.h.:
Először is ezeket te próbáltad összegyűjteni.
Másodszor is: és akkor mivan?:)
Kezdem azt érezni, h az a célod, kimondjuk Bródyt mint szólóelőadót egy gyenge művésznek. Hát... nekem se minden szólódala a kedvencem, de 20-at simán fel tudnék sorolni, amik számomra legalábbis sokat jelentenek.
És mi az a 100 dal?:) mellesleg egy elég nagy előadóművész ócsárolta Konczot szerény hangterjedelméért... jelesül Szörényi Leventének hívják. Tehát Koncz se férhet bele, Presser, sőt Jagger se:)
|
v.h.:
Ha meggondolom, hogy Szörényi a mérce, akkor McCartney és ennyi:D
De ez mint írtam a rockban nem így megy.
|
iv:
Zsuzsa hangja nem szép, hanem gyönyörű. Hét dallal szerepel az én csúcszenéim között. Levente csak annak terjedelmét nevezte szűknek, szerintem jogosan. Zsuzsa, nagyon okosan, csak olyan dalokat énekel, amelyek beleférnek a hangjába. A Pici hangja is pici, de a Tiniéhez képest óriási. Az LGT-töl is beválogattam több csúcszenét, de nem a Pici éneklésével. Jagger rockosabb, vadabb stílusához kevesebb énektudás is elég. (Ebben igazad van. De Tini stílusa nem a rock, mint ahogy a Zsuzsáé sem.) Tőlük csak az Angie futott be a listámra. McCartney Let me roll it-je szintén csúcs.
|
v.h.:
Zsuzsát tekintve így van, én is így gondoltam. Illetve rettentő okosan használja a hangját...
Akkor mi a rock? Na mindegy, ez már messzire vinne:)
Az Angie? Uhhh... Sympathy, Brown Sugar?
Sztem Pressernek nemhogy hangja nincs, hanem mintha magyarul se tudna. Zongoratudása isteni:)
|
iv:
Szerintem a rock keményebb, kiabálósabb, vadabb, erősebb ritmusú, míg a dallamosabb, lágyabb, vontatottabb, lassúbb a pop megnevezésre hallgat. Persze gyakran a besorolhatatlanságig keverik a stílusokat.
Köszönöm az ajánlott két dalt. Megkerestem, meghallgattam. Mindkettőt átlagon felülinek, kifogásolhatatlannak érzem. Én mégis az Angiet tartom a legjobbnak, pedig a zeneszakik a Satisfactiont magasztalják.
Én a Pici hangját valamivel jobbnak (kövér 2, vagy sovány 3) értékelem, mint te. Ráadásul ízlésesen adja el azt a nem túl sok hangját. És billentyűzésen kívül, zeneszerzésben is kimagaslik. Az LGT-től a Vallomást, a Ringasd el magad-ot, az Érints meg-et és a Valaki mondja meg-et szeretem legjobban.
|
v.h.:
De akkor honnan döntjük el mi a rock és mi a pop? Mert ebből az következik, h az ACDC-n kívül nincs sok rockzenekar, pl a Mobilt se lehetne idevenni, mert vannak lágyabb dalai.
Az én felfogásomban rock az, ami mély érzelmeket kavar fel (zenével, énekkel, szöveggel), és a társadalomról alkot véleményt. A popnak pedig alapvetően szórakoztatás a célja, nyilván az se megvetendő, az ABBA-t kifejezetten szeretem.
Persze sokszor keveredik a kettő, hogy melyik a hangsúlyos, sztem az dönti el a kérdést 1-1 zkr ügyében.
Loksitól nekem is egyik kedvencem a Vallomás+Rádió, Hegyoldal, Álomarcú lány. Presser egy ideig jó zenéket írt (Omega, kezdeti LGT), aztán ez a jazzes, funkys vonal elvitte az unalomba.
Szubjektív felfogásban:)
Különben valszeg engem ugyanúgy kiver a víz Pici hangjától, mint téged Tiniétől:)
|
iv:
Szerintem kínlódjanak a szakik a stílusok megnevezésén, az együttesek besorolásán. Nekem az a dal tetszik, amelyben a zene, az énekhang és a szöveg is jó, magával ragadó, örömöt okozó. Az Abba zenéje, énekhangja annyira jó, hogy a szöveg már nem is nagyon fontos. De ugyanezt mondhatom az egészen más stílusú Aretha Franklinről is.
Én is Presser régi dalait (főleg: Bumm, Képzelt riport) kedvelem.
|
|
969) |
|
jutka |
|
Hely: - |
|
Szerda, 9. Október 2013 13:15
Bródyt nem a mentorok, hanem az élet választotta ki és terelte arra az útra, amelyen többször elsőként hozott létre valami újat és másképpen.Így lett Ő a magyar nyelvű pop,rock zene alapítója,majd a saját gondolatait,dalait egyszál gitárral előadó stand up típusú művészi produkció létrehozója,és nem utolsóként az első magyar nyelvű rockopera librettistája.
iv:
Kedves Jutka! Soha nem vitattam, hogy Tini tud jó dalszöveget, vagy forgatókönyvet írni. De azáltal, hogy énekhang nélkül énekel, megkérdőjelezi a többi tevékenységének igényességét is.
Az 1987-es Könnyűzenei lexikon 507. oldalán olvasom a Szörényi Levente címszó alatt: „Nevéhez fűződik a magyar beatmuzsika megteremtése”. Bródy János címszó nem szerepel ebben a lexikonban
Megértem, hogy a Tini rajongók túlbecsülik kedvencüket. Én nem istenítek, bálványozok senkit. Minden énekesnek, zenésznek vannak erényei és hibái, jobb és gyengébb dalai. Én csakis az általam csúcszenék vélt dalokért rajongok, annak szerzőjétől és előadójától függetlenül.
|
|
968) |
|
Igazság Vágy |
|
Hely: Budapest |
|
Szerda, 9. Október 2013 08:45
Nekem sokkal jobban tetszett az a Tini, aki jó szövegeket írt, és basszusozott, vagyis azt tette, amit jól tudott.
Illúziórombolásnak tartom, hogy hang nélkül próbál énekelni.
Nemrég láttam Zalatnayt a tévében. Fájdalmas volt hallani, ahogy az, az egykor gyönyörű hangú énekesnő, gúnyt űzött önmagából.
v.h.:
Lehetne sorolni a rock nagyságait akiknek nem volt vmi nagy hangjuk.
Tini ha jól emlékezem a történelemre néhány hétig basszusozott.
Neki soha nem volt énekhangja, Zalatnaynak meg igen, tehát utóbbi ment lefele. Gondolom egy 40 éves dalát adta elő. Bródy baromi termékeny ma is. Ok, nyilván lehetne vitát nyitni arról, mikor kezdett már nem annyira jó dalokat írni, de az hosszú lenne, és szubjektív. Szerintem:)
|
|
967) |
|
Krisztina |
|
Hely: Budapest |
|
Kedd, 8. Október 2013 20:28
Most jöttünk haza Erdélyből. Az erdély.ma tudósítása szerint: "Az esti előadásra, amikor Bródy János előadását tűzték műsorra már napokkal azelőtt minden jegyet eladtak a szervezők. A nézők nem is csalódtak elvárásaikban, mert Bródy János fellépése csodálatos estét varázsolt az ott lévőknek." Szerintem fantasztikus teljesítmény, hogy valaki "szerény zenészi képességgel, és énekhang nélkül" már majdnem 50 éve képes még mindig elvarázsolni a közönségét. Malacka azt gondolta magában, hogy "látszólag nagyon egyszerű, de próbálná csak valaki utána csinálni, mindjárt kiderülne, hogy nem is olyan könnyű."
|
966) |
|
erga |
|
Hely: - |
|
Kedd, 8. Október 2013 19:53
Kedves Igazság Vágy! Minden tiszteletem a szüleidé, és téged sem szeretnélek megsérteni, ámde: az úgynevezett szerencse nem az égből hullik, a szerencse a bátraké. A bátorsághoz pedig rengeteg munka kell. Látatlanban is meggyőződésem, hogy Tini nagyon sokat dolgozott érte, akkor is, ha ezt nem a földeken tette - no de nyilván te sem kívánsz vissza bizonyos rendszereket, amelyekben a bányász volt az ász, a mérnök pedig, aki megmondta, hogy hol kell ásni, meg valami szükséges rossz. A bátor előrelépéshez, az új dolgok kipróbálásához, az ismeretlenbe való kiugráshoz sokkal több munka kell, mint safety-megoldásként krumplit szedni. Mindenki számára, aki embernek születik és egészséges, adott a lehetőség, hogy befussa azt az utat, mint Tini. Csak kevesen élnek vele, mert hamar kiderül, hogy kényelmetlenül sok munka van vele.
Kifejezett szerencse, hogy Tini nem jutna tovább az X-faktorban. Rossz ómen is lenne, mert aki az utóbbi három évben ott továbbjutott, rövid időn belül kényten volt befejezni a zenei karrierjét - érdeklődés, meg persze dalok hiányában. Abban a műsorban soha nem tehetségeket kerestek, csak session-showmaneket.
Karrier: Tinié az Illés és a Fonográf után kezdődött igazán, nézd meg a diszkográfiát.
Igen, sok a világban az igazságtalanság, és ez tényleg szomorú. De hát senki nem ígérte, hogy nem így lesz, még az apróbetűsben sem. Számomra pl. mindig is Tini volt az egyik azok közül, akik megnyugtatóan demonstrálták, hogy rend van a világban: végre egy "rendkívül értelmes, becsületes, szorgalmas ember művészi színvonalon tevékenykedik", és meg is kapja a megfelelő ellentételezést. Ne ítélj elsőre, és akárhányadikra se.
|
965) |
|
Igazság Vágy |
|
Hely: Budapest |
|
Hétfő, 7. Október 2013 12:12
Kedves Jutka, igazad van.
Aki alá drága, kitűnő lovat raknak,
az minimális tehetséggel is befuthat.
Az igazi tehetségek tömegei pedig aprópénzért görnyednek a földeken,
mert a pálya közelébe se mehetnek.
Szerinted Tini túljutna pl. az X-Faktor válogatójának első fordulóján?
v.h.:
Nehogy már az xfaktor legyen a mérce:D
Amúgy Bródy jókor volt jó helyen, sőt még tehetséges, no meg ötletes is. Kb ez kell a rockzenéhez. És persze merészség. Nem az énekhang. Énekhang jó ha van (ott volt arra a Szörényi:)), de a dalok a legfontosabbak. A dallam, a hangszerelés változatossága, és az értelmes, szellemes szövegek. Ez a rock. Legalábbis eredeti értelmében:)
|
iv:
Nem szeretnék ünneprontó lenni, de éppoly károsnak tartom a lebecsülést, mint a túlértékelést.
A tárgyilagosság kedvéért talán beláthatjuk, hogy óriási sértés Aranyra, Radnótira, Mozartra, Lisztre, Bartókra, Kocsisra, Pavarottira, Streisandra, Simándira,… nézve, Tinit akár kisbetűs művésznek nevezni.
Úgy érzem, hogy a Magyarországon – mindenki számára nyitott versenyben - zenészként és szövegíróként csak a legjobb húszezerbe, míg énektudás terén csak a legjobb kétmillióba férne bele.
Szerintem Tini, az Illés szekerén emelkedett a magyar zene egére. A húzó ló pedig Levente volt kimagasló énekhangjával, zenészi és szerzői képességeivel.
Bródy emberi nagyságát nem tudom minősíteni, mert nem ismerem eléggé. Dicséretes tárgyilagosságra, szerénységre vall, hogy „Ő maga mondta, hogy nem jutna túl az első (X-Faktor) válogatón se!”
Szomorú igazságtalanság, hogy más – olykor sokkal fontosabb – területen, sok százezer rendkívül értelmes, becsületes, szorgalmas ember művészi színvonalon tevékenykedik anélkül, hogy megbecsülésben, elismerésben részesülne.
|
|
964) |
|
jutka |
|
Hely: - |
|
Vasárnap, 6. Október 2013 23:53
A művész és tehetsége, az ember és sorsa sokkalta árnyaltabb és összetettebb annál, mint - amit a két előző hozzászólás mond róluk!
|