Név |
Hozzászólás |
1023) |
|
Nicholas Lawrence |
|
Hely: - |
|
Szerda, 19. Marcius 2014 19:17
AZ UTOLSÓ DALNOK (Bródy János tiszteletére)
http://www.poet.hu/vers/134513
|
1022) |
|
Éva |
|
Hely: - |
|
Szerda, 19. Marcius 2014 10:45
Szuper volt Ő is, de az egész Koncz Zsuzsa koncert az Arénában!!! Köszönjük Zsuzsa, az egészet és ternészetesen Bródyt!!!! Nélküle nem lehetett volna teljes. És aktualitása van, sajnos... NAGYON IS AKTUÁLIS BRÓDY!!!
|
1021) |
|
Mészáros Ildikó |
m.ildiko.vers@gmail.com |
Hely: Fegyvernek |
|
Ha én rózsa volnék..
Nagyon szeretem ezt a dalt. Gondolataimban mindig visszatért, hogy az én dalszövegemmel (is) lehetne énekelni. A gondolatot tett követte, és vettem a bátorságot, hogy erre a zenére irjak dalszöveget. Álmom, hogy az Ön előadásában is hallhassam.
Ime:
Ha én madár volnék...
(Mészáros Ildikó)
Ha én madár volnék…(2013)
Ha én madár volnék, mindig feléd szállnék
Minden éjjel néked friss álmokat hoznék
Hinnék a reményben, hinnék és a vágyban
Az igaz életben, az álom hajnalában
Ha én madár volnék, csak örömhírt hoznék
Mosolyomban mindig, bárkit megfürdetnék
Könnyeket törölném, elhoznám a jövőt
Akkor lépnék tovább, ha szeretet él a földön
Ha én madár volnék, szárnyam kiterítném
Minden síró arcra a napot küldeném
Csillagreményt hoznék égi harangszóval
Ekkor lépnék tovább, hisz mindezt néktek hoztam
Ha én madár volnék, búzaszemet szórnék
Minden éhezőnek kenyerét megsütném
És a kenyér mellé kulacsomat adnám
A szomjas világot ebből megitatnám
Ha én madár volnék, feletted kerülnék
Minden sötét gondot utadból elűznék
Együtt szállnánk tovább, örömmel repülnénk
S elhoznánk hazánknak a boldog jövő fényét
|
1020) |
|
Turainé Czeitler Rita |
|
Hely: - |
|
Szombat, 15. Marcius 2014 13:19
Kedves Bródy János!
Magyartanár vagyok, jelenleg külföldön próbálok egy kis pénzt keresni.
Március 15. alkalmából megnéztem interneten az István, a király Népstadion-béli előadását, ahol egyébként ott voltam '90-ben.
Azért írok, mert el kell Önnek mondanom, hogy a darab zseniális, és aktuálisabb, mint valaha. Különös tekintettel a Gyarló az ember c. dalra...
Tudom, hogy a darab nemcsak az Ön alkotása, de dalait ismerve, a mű legértékesebb része, üzenete Öntől való.
Jó egészséget és töretlen alkotókedvet kívånok!
Tisztelettel és rajongással
Turainé Czeitler Rita
|
1019) |
|
Lukács László |
holecarpenter@gmail.com |
Hely: - |
|
Kedves János!
Én 27 vagyok, zenével foglalkozom. Tiszteletem és csodálatom szeretném tolmácsolni mindazért amit a magyar zenéért tettél. Dalszerzői és szövegírói munkád előtt csak meghajolni tudok. Gyönyörködtetnek és inspirálnak a munkáid. Minden tiszteletem a tiéd és egykori alkotótársaidé.
Üdvözlettel:
Lukács László
(maj'beszélünk zenekar)
|
1018) |
|
Simon |
simonandraspeter@gmail.com |
Hely: Magyarország |
|
Remek weboldal!
oé:
Ezt már én is megjegyeztem kissé lejjebb.
|
|
1017) |
|
Moderátor |
|
Hely: Budapest |
|
Vasárnap, 9. Február 2014 21:36
Ez az oldal moderált, szitokszavakat és politikailag inkorrekt megszólalásokat a rendszer nem engedélyez. Aki ilyeneket szeret, menjen más oldalakra.
|
1016) |
|
Oraculum |
|
Hely: Kárpát-medence |
|
Vasárnap, 2. Február 2014 10:28
Bródy János: Lesz még egyszer
Hej a magyar égen sok a felhő
De a magyar viharban is felnő
Lesz még egyszer szép a világ
Lesz még Magyar Köztársaság
Hej az idő eljő
Fel van írva az a magyar égre
Szabad lesz az ország minden népe
Lesz még egyszer szép a világ
Lesz még Magyar Köztársaság
Ha nincs, hozzuk létre
Esküdjünk hát fel az igazságra
Nem született senki szolgaságra
Lesz még egyszer szép a világ
Lesz még Magyar Köztársaság
Akárki meglássa
Hej, a törvény legyen egyenlően mérve
A szabadság s a testvériség védje
Lesz még egyszer szép a világ
Lesz még Magyar Köztársaság
Álljunk fel hát érte
Erdélyi:
Ezt a dalt én is nagyon szeretem, mert igaz, őszinte és magyar.
|
erga:
Meg ugye megmutatja a szerző sokoldalúságát. Szinte minden könnyűzenei stílusban kivételes érzékenységgel alkot.
|
erga:
Csak mert úgy belejöttünk már: közelednek a választások, a demokrácia egyik alapvetését gyakorolhatja ismét a nagyérdemű. Az is, aki nem tudja, mi az ország államformája, kik a szomszédai, és melyik a legnagyobb tava. És az ő szavaztuk egyenértékű bármelyikünkével. Jól van-e ez így, ezen gondolkodtam mostanában. Nyilván nem lenne egyszerű meghúzni egy erre vonatkozó határt, bár túl nehéz sem: az összes jogállam törvénykönyve tele van meghúzott határokkal. További, ebből eredő kérdés a "minden ember egyenlő", avagy "minden ember egyenlőnek születik" című dilemma, főleg mert a számomra is mérvadó Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata az utóbbival indít, később viszont deklarálja, hogy ez így is marad.
|
jutka:
Az emberek jelentős része nincs hozzá szokva ahhoz, hogy mindenki egyenlőnek születik, egyenlő méltósága és joga van - amint az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának első passzusa kimondja. És az se természetes sokak számára, ahogy a bekezdés folytatódik: az ember ésszel és lelkiismerettel bírván, egymás iránt testvéri szeretettel kell, hogy viseltessen. Ez valójában a szeresd felebarátodat, mint tenmagadat ősi parancsának modern megfogalmazása / Bródy János/
Mindenki előtt nyitva vannak a lehetőségek, hiszen egyenlők vagyunk!
Persze azt mindenki tudja, hogy ez nem így van, vannak egyenlők és egyenlőbbek ( tehetség, képességek, lehetőségek, azok real time felismerése okán ).
De ne felejtsük el, hogy az egységet kell megteremtenünk, még akkor is, ha mindannyian mások vagyunk az élőhalmazban!
|
v.h.:
Jutka, igazad van, egyetértek! Szerintem csak az a kérdés itten, hogy a lelkiismeret-határok hol vannak... és ezzel el is dőlt, hogy amiket mi így gondolunk, az a gyakorlatban nem így van.
|
erga:
Kissé gyakorlatiasabban szerettem volna megközelíteni ezt a problémát, úgyhogy a kérdés még konkrétabban: szerintetek helyes, hogy a fenti példa szerint annak is teljes értékű a szavazata, akinek fogalma sincs arról, hogy melyik országban él, és mire szavaz? :-) Nemrég megtapasztaltam, hogy léteznek ilyenek, sokkal nagyobb számban, mint szeretném. És az jutott eszembe, hogy ha mindig ilyen toleránsak vagyunk velük szemben, akkor ilyenek is maradnak - az pedig végső soron a teljes társadalom számára jelent problémát. Mit lehet tenni, és lehet-e valamit?
|
#@*%!:
#@*%!,
a fenti vers uszítására ne hallgassatok,
egymás ellen soha ne harcoljatok,
mert örökre szolgák maradtok!
Ha valóban szép világot akartok
magyarbarát #@*%!okat támogassatok,
a #@*%!re, vagy a #@*%!ra szavazzatok,
#@*%!ként pedig #@*%! voksoljatok!
|
#@*%!:
Aki sajnálja a fél szavazati jogot a határon túl rekedt honfitársaitól, az népünk ellensége!
|
Anti C enzúra:
A hazánk után a nevünket és a szavainkat is elraboljátok!
|
jutka:
Erga, szerintem határon innen és határon túl is vannak szépszámmal magyar állampolgárok,akik az erősebb befolyásolás,és a szavazat vásárlás áldozatává válnak:/
|
erga:
Igen, az meg a másik fele a dolognak. :-) A harmadik dolog pedig, amit problémásnak tartok, ha valaki úgymond "szimpátia" alapján szavaz. Arra, aki "szimpatikus" neki. Szavazni pedig ésszel kellene, az egyébként ügyesen fűtött érzelmekkel itt nem sokra megyünk.
|
v.h.:
Szerintem mindenki arra szavaz aki szimpatikus:) Az más kérdés, hogy vannak elvakult hülyék mindkét oldalon.
Erga! Volt olyan kor, amikor pl a diplomások szavazata többet ért mint másé... azt a kort ezen az oldalon ne firtassuk, mert kitörne a frász néhányukon, elsőként a Mesteren:)
|
jutka:
De nem mindegy, hogy mitől lesz szimpatikus, mert azt mondja, amit szeretnénk,de csak mondja;Vagy kevesebbet ígér, de azt közgazdasági alapon teljesíti, majd túlteljesíti:))
|
erga:
Utóbbit láttad a második Magyar Köztársaság kikiáltása óta eltelt 68 évben valaha? :-)
|
v.h.:
Aha, és ki az aki teljesítette vagy túlteljesítette?
|
jutka:
Nem láttam,vagy csak rövid időre a csíráját,pedig ez lenne a jövő,kevesebb politika,több szakértelem:))
|
v.h.:
Az a véleményem, politikusok közt sok a szakértő (közgazdász, jogász stb semmirekellő), és kevés a hazáját szerető ember... vannak, de nagyon kevesen. Előbbi abból is látszik, hogy mennyi vagyonuk van, értenek a pénzhez. Az ország dolgaihoz meg nem. Vagy csak nem akarnak tenni.
|
|
1015) |
|
R D Lyi |
|
Hely: Marosvásárhely |
|
Vasárnap, 2. Február 2014 09:58
BRÓDY RAJONGÓJA LESZEK ÚJRA,
ha hazafias észhez tér, mint Dsida!
Dsida Jenő: Psalmus Hungaricus
Vagy félezernyi dalt megírtam
s e szót: magyar,
még le nem írtam.
Csábított minden idegen bozót,
minden szerelmet bujtató liget.
Ó, mily hályog borult szememre,
hogy meg nem láttalak,
te elhagyott, te bús, kopár sziget,
magyar sziget a népek Óceánján!
.
.
Epévé változzék a víz, mit lenyelek,
ha téged elfelejtelek!
Nyelvemen izzó vasszeget
üssenek át,
mikor nem téged emleget!
Hunyjon ki két szemem világa,
mikor nem rád tekint,
népem, te szent, te kárhozott, te drága!
|
1014) |
|
oé |
|
Hely: - |
|
Hétfő, 27. Január 2014 22:03
"Fél világot is bejárhatod, más ember földjén testvértelen leszel, s elfúj a szél, mint kósza őszi lombot, ha nemzetedről megfeledkezel"(Wass Albert)
Oraculum:
"Az egész világot bejárhatod, más ember földjén testvér leszel, ha érted Jézus hívó szavát, és Wass Albertről megfeledkezel"
|
erga:
Egyetértek. Hollandiában, Belgiumban, Lengyelországban, Németországban úgy szoktam érezni, hogy gyakran tekintenek rám jobban testvérként, mint itthon. Közülük már elég sokan megértették, hogy az expedíciós felfedezések kora véget ért, és olyan korszakba léptünk, ahol a világ kicsivé vált, az erőforrások értékesekké, és aki elutasítja az együttműködést, az pazarolja őket.
|
oé:
Csak le akartam tesztelni, hogy hogyan állná meg a helyét manapság ez a fajta gondolkodásmód, amelyet pl. W.A. képviselt. Tehát hogy hogyan állunk ma ehhez a kérdéshez.
W.A. azért ment külföldre, mert nemigen volt más választása, menekült a politikai üldöztetéstől, és csak úgy tudott megmaradni magyarnak odakint, ha nem feledkezett meg a nemzetéről, melyből származott. Sokkal többet tudott tenni érte odakintről.
Vele szemben manapság, már a szabad munkaerő-áramlás szellemében mindenki SZABADON mehet külföldre dolgozni, és szó sincs menekülésről, csak gondolom átmeneti megoldásról, amíg itthon is elérjük az európai bérszínvonalat. Szomorú is lenne, ha menekülésről beszélnénk.
|
R D Lyi:
Aki nem szereti Wass Albertet, az népünket sem szereti!
|
erga:
Irigylem a magabiztosságodat. Bár nekem is megadatott volna a képesség, hogy jelentős kérdésekre ilyen egymondatos kinyilatkoztatásokkal intézzem el a válaszadást. :-)
|
R D Lyi:
OÉ, minden hely olyan, amilyenné teszik az ott lévők.
|
R D Lyi:
KÖNNYEN MAGABIZTOS AZ, AKINEK TISZTA A LELKIISMERETE!
|
Oraculum:
Aki nem szereti Bródy Jánost, az nem szereti és nem érti a magyar kultúrát.
|
|
1013) |
|
Oraculum |
|
Hely: Kárpát-medence |
|
Hétfő, 27. Január 2014 12:56
A patriotizmus tiszta hazaszeretet, mások megsértésének igénye nélkül. Nem más, mint a föld, a nemzeti múlt, a nemzeti intézmények, a nyelv és a kultúra tisztelete és szeretete. Illyés Gyula szerint patrióta az, aki jogot véd, soviniszta az, aki jogot sért. A náci érvelés az a bunkó, amivel a magukat tévesen hazafinak nevező nacionalisták megpróbálnak gyűlöletet szítani a saját honfitársaik között.
erga:
Tíz pontos összefoglalás. Én azonban még vagyok olyan naiv, hogy azt gondolom, a nacionalisták nagy részének nem azért vannak vállalhatatlan gondolatai, mert ilyennek születtek, hanem azért, mert rossz társaságba keveredtek. Olyan társaságba, amely sikeresen keltett félelmet bennük, és amely védőoltást adott be nekik belátás és ismeretszerzés ellen. Hogy lehetne mégis segíteni rajtuk? Én szívesen megtenném, csak szinte mindig ugyanaz a vége.
|
oraculum:
Oktatás, műveltség, kultúra.
|
erga:
Pedig már kezdtem azt hinni, hogy egyedül vagyok ezzel. :-)
Az oktatást végzőknek sincs egyébként egyszerű dolga, épp a napokban hallottam ismét Hofi Géza egy örökbecsűjét, miszerint az ész a legigazságosabban elosztott dolog a világon: mindenki meg van győződve arról, hogy neki egy kicsivel több jutott. :-)
|
R D Lyi:
VESZÉLYBEN A MAGYARSÁG!
A balliberális médiák, külföldi személyiségek, diplomaták és szervezetek egy része folyamatosan, elviselhetetlen, diszkriminatív antiszemitizmussal vádolják a magyarságot. Pedig úgy érzem, hogy legalább Rákosi Mátyás óta, a szemiták aránytalan túlsúlyban vannak a gazdagok, a kiváltságosak, az uralkodók táborában. Ráadásul a szemita elit egy része vadul gyalázza, fenyegeti a gojokat. Félek Simon Peresz, Izrael akkori elnökének kijelentésétől miszerint: felvásároljuk Manhattant, Lengyelországot, Magyarországot. Félek Ovadia Jószéf korábbi szefárd főrabbi híveitől, akik szerint Isten csak azért helyezte a Földre a nem #@*%!kat, hogy a #@*%!kat szolgálják. Félek Kertész Ákostól, aki szerint a genetikusan alattvaló magyarokat le fogják szúrni. Félek Esterházy Petertől, mert azt írta, hogy a csokorba kötött magyart szétbontjuk, és éles késsel ferdén visszavágjuk. Kivétel a fás szárúak, mert azokat törjük vagy kalapáccsal zúzzuk. Az összement magyart a savó leöntése és Trianon után túrónak használhatjuk. Félek egy újabb Rákosi-terror visszatérésétől.
Nyugtassatok meg, hogy ezek az információk legalább részben hamisak! Az a legfélelmetesebb, hogy a szemita, a liberális és a baloldali elit ilyenkor általában cinkosként hallgat, akárcsak a külföldi illetékesek. Az ilyen rasszista, magyargyűlölő fenyegetések szítják a szemita-goj ellentétet. Attól tartok, hogy a szemiták szélsőségesei elnyomják a tisztességes, barátságos, szeretetreméltó szemiták hangját, és nem békességre, hanem minden áron teljhatalomra törekednek.
Az antiszemitizmust jelentősen csökkentené, és a megbékélést segítené az antimagyarizmus visszaszorítása.
|
R D Lyi:
AKI NACIONALISTÁNAK NEVEZI A HAZAFIT, AZ NEMZETELLENES!
|
R D Lyi:
ÉRTELMES TANULÓ TISZTESSÉGES TANÁRT VÁLASZT MAGÁNAK!
|
|
1012) |
|
R D Lyi |
|
Hely: Marosvásárhely |
|
Szerda, 8. Január 2014 13:04
JAVASLATOK AZ ELLENTÉTEK CSÖKKENTÉSÉRE
Ennyi előjáték után, próbáljuk meg a lehetetlent. Rakjuk a törtvonal fölé javaslatainkat, a Bródyék által is sérelmezett, éles társadalmi ellentétek zsugorításáról. Hátha sikerül közös nevezőt is találni. De már az is feszültségcsökkentő lehetne, ha empátiával elgondolkoznánk egymás számlálóin. Javaslom, kezdjük a legzavaróbb ellentétek megjelölésével.
jutka:
R D LYI:demagóg,mesterkélt és megosztó vagy,emiatt valakik háborognak;......sokan vagyunk és egyre többen leszünk Bródy után szabadon!
|
R D Lyi:
Érzésem szerint a legélesebb ellentétek a következők:
1. Gazdagok-szegények;
2. Kiváltságosak-kiszolgáltatottak;
3. Internacionalista globalisták-hazafiak;
4. Igazságtétel gátlói-kommunista bűnök elszámoltatását követelők;
5. Magyargyalázók-antiszemiták;
6. Cigányok-parasztok.
Ha ezeket az ellentéteket sikerülne elviselhető szintre mérsékelni, akkor remekül élhetnénk hazánkban.
|
erga:
Nem, nem élhetnénk remekül. Ha ezeket mind rendbe tennénk, attól még nem javulna meg a köz- és felsőoktatás, így hosszú távon továbbra is a versenyképesség végleges elvesztésére, és lemaradásra lenne ítélve szeretett hazánk.
Egy problémát általában nem lehet megoldani azon a szinten, ahol keletkezett, így a gazdag-szegény-ellentét megoldása sem az, hogy a gazdagtól elvesszük, a szegénynek pedig odaadjuk, hanem az, hogy okosítjuk a népet. Legalábbis ez mindenképp szükséges hozzá. A napokban egyébként épp Németországban dolgozom, és azt mondják a kollégák, hogy azért nem szeretik a Merkelt, mert folyton nő a szakadék a gazdagok és a szegények között, és hogy ezen mindenképp változtatni kellene, ő meg nem csinál semmit - ezek a problémák egyáltalán nem Magyarország-specifikusak.
|
R D Lyi:
Vagyis, szerinted a társadalmi ellentétekkel nem kell foglalkozni, mert az oktatás javításával nőne az életszínvonal, és minden gond automatikusan megoldódna?
|
erga:
Nem az élet-, hanem a szellemi színvonal növeléséről beszélek, ahhoz pedig nélkülözhetetlen a minőségi oktatás. Nézeteim szerint megfelelő oktatással a társadalmi ellentétek is hatékonyan csökkenthetők lennének, ha ez az oktatás olyan lenne, amelynek biztosítaná az esélyegyenlőséget.
|
R D Lyi:
Én még csak az ellentétek megjelölésénél tartok, és erről várok véleményt, kiegészítést.
Szerintem az oktatás javítása hasznos és fontos, de nem eszköze az ellentétek csökkentésének, és az esélyegyenlőség biztosításának.
|
erga:
Ok, maradjunk az ellentétek megjelölésénél. Nyilván minden általad felsorolt ellentét létezik, mégis azt gondolom, közülük csak az 1., a 2. és a 6. érzékelhető szélesebb körök számára, a többi csak marginálisan. De valószínűleg az érzékelhetőkről sem egyezik a véleményünk.
Az első sok ezer éves ellentét, a világ minden emberlakta pontján. Sőt, a mélytengeri vulkánkürtők körüli gazdag élővilágra is irigyek a szegényebb, távolabbi régiók. Tovább megyek: már a Semmi differenciálódásának pillanatában létrejött a gazdagság és a szegénység, a Homo Sapiens azonban volt olyan szerencsés, hogy jelentős része számára megadatott a kettő közötti átjárás lehetősége. Munkával, szorgalommal, tanulással, stb. Tudom, hogy Lenin is ugyanezt mondta, de hát ha egyszer ebben igaza volt? :-)
2.: Na igen, ezért én is haragszom, mármint ha valaki a képességeit, szorgalmát, befektetett munkáját felülreprezentáló pozícióba kerül. Én úgy látom azonban, jó irányba változik ez, és egyre kevésbé lehet abból megélni, hogy valakinek a valakije vagy. Ez persze sok-sok EU-s munkahely dolgozóival folytatott beszélgetések alapján létrejött tapasztalatom, és figyelmen kívül hagyja az olyan helyi sajátosságokat, mint mondjuk a trafiktörvény. :-) De tartom, hogy az irány jó, legalábbis EU-szinten. És nem csak az irányról van itt szó, ez a folyamat a technika fejlődésével egyre inkább megy magától.
6.: Tudjuk, hogy ez milyen nehéz kérdés, de kétségtelen, hogy jelen pillanatban senki nem képes megfelelő választ adni arra, hogy mondjuk hogy lehetne Szabolcsot ismét lakhatóvá tenni. Vesszőparipám továbbra is az oktatás, meg persze annak a szigorúsága, törvényhozói oldalról is megtámogatva. Enélkül az ország sajnos meg fog semmisülni.
3., 4., 5.: a film kapcsán én már leírtam a véleményemet, jöjjenek a többiek, már ha érdekli őket ez az egész.
|
jutka:
Félig üres a pohár ugyanaz, mint a félig tele! De nem mindegy,hogy egy társadalomban a létező (vélt és valós) ellentéteket emeljük ki, hangoztatjuk,építünk rá politikai stratégiát,vagy azokat a jellemzőket hangsúlyozzuk,amelyek az embert az emberrel összeköti, kisebb, nagyobb,még nagyobb közösségeket létrehozva,amelyekben az ellentétek is könnyebben kezelhetőkké válnak.
|
R D Lyi:
Jutka, mit tennél, ha az orvos a bugyid letolására kérne, miután csikló-működési zavarral jelentkeztél nála? Megtagadnád kérését, és azt ecsetelnéd, hogy milyen jó az emésztésed, és remekül alszol?
Ha megverne, kirabolna a szomszédod, azt mondanád a bíróságon, hogy milyen jóképű és művelt az illető?
A hat közül melyik ellentét nem valós?
Az ellentétek úgy csökkenthetők, ha tiszta vizet öntünk a pohárba.
Az akarja szőnyeg alá söpörni a konfliktusokat, aki a zavarosban szeretne halászni.
|
erga:
Egészen biztos vagyok benne, hogy Jutka megértett volna akkor is, ha nem vagy közönséges. :-)
|
jutka:
A hasonlat gyakran sántít, de van, amikor annyira rossz, hogy az összefüggés halvány esélye nélküli kuszaságot eredményez!
Léteznek ellentétek minden társadalomban,de egy részüket az oszd meg és uralkodj pártiak gerjesztik!
Azt gondolom, ha általános elvként másokban nem azt keressük, találjuk meg, ami tőlünk különbözik, hanem azt, ami hozzánk hasonló, akkor az ellentétek egy része néhány közös nevező felett kezelhetővé válik, na ezt próbáltam a félig tele és üres pohár hasonlattal érzékeltetni!
Ezen felül ergával értek egyet, hogy a használható tudás megszerzésének igényébe kellene több energiát fektetnünk!
|
R D Lyi:
AZ ELLENTÉTEK OKOZÓI ÉS HASZONÉLVEZŐI GÁTOLJÁK A PÁRBESZÉDET,
MERT FÉLNEK A LELEPLEZŐDÉSTŐL!
Jutka akkor sem volna hajlandó engem megérteni, ha valóban közönséges volnék.
|
R D Lyi:
A GAZDAG KIVÁLTSÁGOSAK, JÓRÉSZ BALOSOK ÉS LIBERÁLISOK.
A gazdagok-szegények és kiváltságosak-kiszolgáltatottak ellentéte egy önzésből fakadó, állandó, globális társadalmi szükségszerűség. Az ellentét mértéke az örökös harc pillanatnyi állásának függvénye. A két réteg közötti átjárás csak egy szűk ösvényen lehetséges. Sajnos nem annyira érdemek, és nemes képességek következtében, tisztességes versenyben válunk gazdaggá, vagy szegénnyé, hanem inkább egy gátlástalan, kiegyensúlyozatlan harcban.
Magyarországon Rákosi Mátyásék és Kádár Jánosék utódai, követői, elvtársai átmentették hatalmukat. Ezek a baloldaliak és liberálisok alkotják ma is a gazdagok és kiváltságosak brancsának gerincét. Sajnálatos, hogy egykori kedvencem, Bródy János is az ő szekerüket tolja.
Ezeket az ellentéteket csak a valódi demokrácia szüntetné meg. De mivel az utópia, marad az önzés gátló pirula, vagy az önzetlen diktatúra.
|
jutka:
Szeresd az igazságot,de bocsáss meg a tévedésnek,És
Szeresd azt,aki az igazságot keresi,De óvakodj attól, aki már megtalálta.
|
R D Lyi:
A NEMZETIETLENEK GÁTOLJÁK HAZÁNK FEJLŐDÉSÉT.
A világ örökös harc. Az emberek és népek között is állandó versengés zajlik. Az a nép, amely nem képes összefogva, erőteljesen érvényesíteni érdekeit, az lemarad, elszegényedik. Magyarországon kirívóan erősek az összmagyarság iránt közömbös, nemzetietlen, internacionalista globalisták. Nekik, Rákosi Mátyás uralkodása óta, idegen gazdáik révén, meghatározó szerepük van népünk sorsának alakításában. Többségük baloldalinak, vagy liberálisnak nevezi magát.
Az internacionalista globalisták-hazafiak ellentét kibékíthetetlennek látszik.
|
R D Lyi:
BÜNTETNI KELL A KOMMUNISTA BŰNÖZŐKET, MINT A NÁCIKAT!
A szocializmus idejében elkövetett emberellenes bűnök, valamint a hatalmas vagyonok rendszerváltás előtti és utáni elrablása tekintetében nem valósult meg az elszámoltatás. Ezért Rákosi Mátyásék utódai, követői, elvtársai, ma is kiváltságos, sok tekintetben uralkodó helyzetben vannak. Örökös félelmet, feszültséget jelent a bűnök elévülésének, a következmény nélküliségnek az elfogadása. Az igazságtétel megvalósítása nagy lépés lenne az ellentétek csillapítása útján.
|
erga:
Úgy csinálsz, mintha a hazafiság lenne A JÓ, ennek az ellentéte pedig A ROSSZ. Az élet tanítómestere azonban számtalan példát mutat arra, hogy aki nem lát tovább saját népe pillanatnyi érdekénél, az a népével együtt megsemmisül. Ha pedig ez a lokális érdek ellentétes más, esetleg erősebb népek lokális érdekével, akkor a megsemmisülés sebessége hatványozott lesz. Látni kell továbbá, hogy a bűnöket nem az izmusok, hanem az emberek követték el, és azt is, hogy az úgymond idegen uralom nem Rákosi óta áll fenn, hanem az Árpád-ház kihalása óta. De mit számít ez? Őszinte leszek: ha tíz éves lennél, megérteném, hogy ennyire félsz a világtól, mivel azonban vélhetőleg egy középkorú férfi vagy, egy kissé idegesít ez a fajta szüntelen hisztizés. Ha problémád van a világgal, nosza, oldd meg. A világot nyilván nem tudod megváltoztatni, a saját életeden/világlátásodon viszont tudsz változtatni annak érdekében, hogy fel tudd dolgozni, ami körülötted zajlik. És nem, ez nem megalkuvás, meg bolsevista-cionista-internacionalista hazaárulás, hanem Darwin bölcs tanácsának implementációja.
Van nekem egy szomszédom, aki régóta jó barátom, időnként meglátogatjuk egymást, és megbeszéljünk az élet folyását. 70 felett van már, és jobboldali érzelmű. Megkérdeztem legutóbb erről az igazságtételi dologról, hogy 1991-ben hogy állt ehhez a nép, és miért nem lett belőle semmi. Azt mondta, hogy azért, mert akkoriban nem volt benne a levegőben, hogy bárkit meg kellene büntetni. Abban a rendszerben nőttek fel, abban épült fel az ország. A nagy többség nem is értette, kit és miért kellett volna elszámoltatni. Ezt csak azért mondom, hogy lásd: egy jobbos, épp ezért ebben a kérdésben hiteles ember a maga viszonylag hosszú élettapasztalatával is azt mondja: a korszellem Magyarországon nem igényelt igazságtételt. Bizonyos csoportok igényeltek, de az történt, amit a többség akart.
|
oé:
erga:
Én, mint e rovat állandó, megbízható olvasója, ekképpen szólanék hozzá a fentiekhez:
Bizony fiam, jól teszed, hogy sokat beszélteted az öreget, mert nagy kár lenne, ha magával vinné azt a töméntelen élettapasztalatát a sírba, anélkül, hogy megosztaná azt egy arra érdemes fiatalemberrel, akinek a kezében a jövő. Nem követheti el ugyanazokat a hibákat az új generáció, amit apái, hanem tanulnia kell az ő hibáikból.
Valamint, akinek a kezében a tudás, azé a jövő. Tudás = nyugodt erő. A lényeg az, hogy a tudás jó célokat szolgáljon, akkor nincs baj. A tudás felette áll mindenfajta politikának, a tudás szikla szilárd.
|
R D Lyi:
Erga! Utolsó írásod címe lehetne, hogy: MAGYARKÁM ALKALMAZKODJ, NE HISZTIZZ, TŰRJ, MERT MEGSEMMISÜLSZ! Ha még a félelmem is idegesít, akkor megérdemled. Az élet tanítómestere szerint a hazafiság vitathatatlanul jó. Elképesztő, hogy félreérted a hazaszeretet jelentését. Mintha nacionalizmusnak, vagy valami esztelen, vak hazafiságnak tartanád. A hazafi minden más népet tisztel, becsül, de büszke a sajátjára, és lehetőségeihez mérten, hűségesen védelmezi azt. A legkisebb népek megmaradásához és gyarapodásához, az alkalmazkodás mellett, elengedhetetlen az önbecsülés, összetartás, a hazaszeretet. A hangyák sem elefánttá változás eszközével maradtak életben. Csak a gerinctelenek és az idegenek engedik át népüket, hazájukat egy barátságtalan hatalomnak.
Egyikünk sem tudhatja, hogy hányan akartak, akarnak igazságtételt. Abban azonban biztos vagyok, hogy kellene, és lehetne, ahogy a nácik esetén kell, lehet.
|
R D Lyi:
Üdvözöllek Oraculum! Ugyan más szavakkal, de végre valaki ugyanazt állítja, amit én!
|
R D Lyi:
A balliberális médiák, külföldi személyiségek, diplomaták és szervezetek egy része folyamatosan, elviselhetetlen, diszkriminatív antiszemitizmussal vádolják a magyarságot. Pedig úgy érzem, hogy legalább Rákosi Mátyás óta, a szemiták aránytalan túlsúlyban vannak a gazdagok, a kiváltságosak, az uralkodók táborában. Ráadásul a szemita elit egy része vadul gyalázza, fenyegeti a gojokat. Félek Simon Peresz, Izrael akkori elnökének kijelentésétől miszerint: felvásároljuk Manhattant, Lengyelországot, Magyarországot. Félek Ovadia Jószéf korábbi szefárd főrabbi híveitől, akik szerint Isten csak azért helyezte a Földre a nem #@*%!kat, hogy a #@*%!kat szolgálják. Félek Kertész Ákostól, aki szerint a genetikusan alattvaló magyarokat le fogják szúrni. Félek Esterházy Petertől, mert azt írta, hogy a csokorba kötött magyart szétbontjuk, és éles késsel ferdén visszavágjuk. Kivétel a fás szárúak, mert azokat törjük vagy kalapáccsal zúzzuk. Az összement magyart a savó leöntése és Trianon után túrónak használhatjuk. Félek egy újabb Rákosi-terror visszatérésétől.
Nyugtassatok meg, hogy ezek az információk legalább részben hamisak! Az a legfélelmetesebb, hogy a szemita, a liberális és a baloldali elit ilyenkor általában cinkosként hallgat, akárcsak a külföldi illetékesek. Az ilyen rasszista, magyargyűlölő fenyegetések szítják a szemita-goj ellentétet. Attól tartok, hogy a szemiták szélsőségesei elnyomják a tisztességes, barátságos, szeretetreméltó szemiták hangját, és nem békességre, hanem minden áron teljhatalomra törekednek.
Az antiszemitizmust jelentősen csökkentené, és a megbékélést segítené az antimagyarizmus visszaszorítása.
|
R D Lyi:
Kamasz koromban, majd egyik munkahelyemen aránylag sok cigány társam volt. Egyszerre érzek irántuk haragot, szeretetet és sajnálatot. Romániában éppúgy nem sikerült a tömeges felzárkóztatásuk, mint bárhol Európában. Hiába töprengek rajta, nem találom a megoldást. Talán a - demokráciának hazudott - tőkés diktatúra helyett bevezetett, önzetlenek diktatúrája megoldaná ezt gondot is?
|
|